Tuesday 10 May 2016

Nak setup bisnes katanyaaaa...

Assalamualaikum,,

Lama gak x buka blog ne..da bekarat pulak.  Tetiba malam ne rasa nak share something.  Something rasa diri sangatla terlebih masa..malam je xtau nak buat apa other than solat n baca quran la.  Orang lain iya2la bz memanjang, macam x ckup masa..aku plak terlebih2..huhu..masa ku x di gunakan sebaiknya..huhu

Tis cannot be!! Muslim have to do smthing valuable or remarkable for their self and for ummah.  Wake up wake up, u have to do smthing. Dont wase your time. Life is short!!

Oleh kerana itu, malam ini aku telah memerah otak untuk memikirkan bisnes apa yg terbaik, yg kunun2nya aku bleh bt kt rumah sewa time memalam. Punyala lama aku pikir, macam2la..tapi ada jak x ngam..hahah..mmg bukan jiwa bisnes la.  Then better tulis cerpen la kunun..KUNUN..tapi malas plak nak nulisnya..idea cinta romantik jak byk kt kepala otak ne..aih malas lgi..besar btul penyakit M ne..huhu

Gali punya gali, korek punya korek. nak buat mee kuning homemade la..yeay..tetiba mcm ada sinar baru..then jeng jeng..benda tu leh bt kt rumah kt kampung je..dengan alat dia bagai..xkan aku nak bt kt dlm bilik sewa ne kot..agak2la..huhu..down 40%..huhu..kang aku bt fulltime, syg plak kerja aku skrg ne..too early beb to resign..heheh..tapi kan tapi kan..at least aku da nmpk idea da nmpk sinar kebahagiaan..haha..coz i am so addict with mee..any mee la..mee goreng, mee basah, me kering u name it..i love MEE.  Insyaallah, ada rezeki try buat tuk mkn sndiri dlu kan, then see how la..if everything went smooth,,,then we go for next step..jeng jeng

Insyaallah, nak menyahut seruan nabi Muhammad SAW, bilamana baginda berkata sumber rezeki 9/10 daripada berniaga.  So kalu orang lain buat..kenapa tidak kita kan, cuma kena ada ilmu, usaha, tawakal n luck,,hehe

so work hard so kan shopping hard tooooo..cant wait!! ;)

Assalam


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.