Sunday 15 July 2012

JELESSSS..

assalamualaikum.....

Jeles or cemburu...hmmmmm
rasanya stiap org x dpt lari dr feeling ne kan..
macam2 benda kita boleh jeleskan..
org cantik dr kita, org lbh kaya dr kita, org lbh pandai dr kita
org bnyk kwn, dan mcm2 g lah..
hmm...e2la yg selalu terjadi kt sya..
selalu cemburu kt org.. eh tp xla gaya jeles mcm kt TV 2..
smpai nk gaduh2,smpai nk jeling2, smpai nk buat jahat kt org..hahah
sya xdelah smpai jd g2..hehe..nauzubillah.. masih waras g
alah besa lah,jeles kt hati..
napa aku x cntik..eh bukan, kurang comey..heheh
nape dia ada bf tp aku xde.. napa dia pndai..e2lah antaranya..
tp syukur alhamdulillah..Allah kurniakan akal yg waras tuk berpikir..
kalu aku cntik,mesti aku smbong,,kalu aku smbong msti org x suka aku..pas2 buat dosa je sbb sombong,sbb bangga dgn diri..
kalu aku ada bf tp juz tuk suka2..apala gunanya..silap ari bulan..habis madu sepah dibuang..aduh duh duh..oleh itu,,cintaku hnya tuk suami..heheh..kunun..
pasal pandai plak.. "Allah x menciptakan manusia bodoh,cuma diciptakan dgn kepandaian yg berbeza2",,
aku tau aku boleh jd pandai (iya la tu..hehe)..mesti boleh kalu stdy betul2 kan..
ini x,buka buku je mesti tertidur...hehhe
finally..saat kita mula terasa jeles pikirla baik n buruknya..
yakinlah Allah tahu apa yg terbaik tuk kita..
"Kita merancang,Allah pun merancang. Namun yg pasti rancangan Allah lebih baik"
kita adalah sebaik2 ciptaan Allah..
peringatan tuk sya dan kwn2 semua..
wallahuaklam..

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.